fredag 7 september 2012

Pendel pendel...

Jaha. Hade jag bott i ett "stämvänligt" land så hade jag stämt min arbetsgivare för något, vad som helst. Stressen på jobbet får mig att småäta och som resultat av detta har jag denna vecka gått UPP 1,5 kg... Nu är jag helt plötsligt dubbelt så långt ifrån BMI "normal". Fattades bara 1,5 kg förra fredagen, nu är det 3. Jag får helt enkelt lära mig att stå emot när stressuget sätter in. Första veckan på jobbet efter semestern gick jag ner 2 kg. Det var innan stressen börjat...
Kanske ska testa att dra ner ytterligare på kolhydraterna? Eller räcker det möjligen med att hoppa mellanmålen. Dom är inte stora men ändå. Ska fundera lite på det. Men det blir inget "unna mig" i helgen. Tror jag. ;) Brukar tillåta mig att äta ett par rutor mörk choklad, hallon med vispgrädde eller nåt annat mumsigt på helgerna. Har funkat bra för det mesta, men nu kanske jag ska minska på det.
Jag får fundera på det under dagen, för ikväll vill väl barnen ha fredagsmys. Kanske får nöja mig med en kopp te eller kaffe...

Sammantaget kan man konstatera att jag på mina tre arbetsveckor efter semestern gått ner 1,3 kg. När man säger det så så är det ju inte så dåligt trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar