torsdag 6 september 2012

Stress, stress och såååå trött!

Superstressigt! Det är vad mitt liv är just nu. Jobbet är totalt kaos. Hemma... Ja, det finns liksom varken tid eller ork till att hålla ordning i hemmet. Så där är det också kaos.
Trötta och gnälliga barn. Trött och gnällig mamma. Hurra, så kul vi har det...

Jag är ju "en sån" som lätt tröstäter när det bli jobbigt. Följdaktligen har jag ätit alldeles för mycket hela veckan. Såklart inte sötsaker, men ändå. Det knäppa är att jag ju vet att jag inte kommer bli piggare av att äta. Det ger mig ingen "kick" längre. Ändå stoppar jag gärna nåt ätbart i munnen när jag blir trött eller stressad. Snacka om att det är ett invant beteende!
Försöker trösta mig med att jag inte stoppat i mig någon kolhydratsbomb, men det hjälper ju inte direkt. Jag blir lite deppad över att jag inte lyckats arbeta bort mitt knäppa ätmönster. Det har funkat alldeles utmärkt ända tills nu. För mycket stress och trötthet gör min hjärna oanvändbar...

Har varken orkat eller hunnit motionera heller. Kanske inte gör så stor skillnad på vikten, men är oerhört viktigt för hur jag känner mig.

Ja ja, det lär väl visa sig i morgon hur mycket stressad och trött jag varit. Vägningsdag ju.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar