fredag 28 september 2012

Fortsatt brödexperiment

Nu var det länge sen jag ägnade mig åt mitt brödexperiment. Mina tanke var att jag skulle kunna få till ett bröd som är gott och som INTE smakar ägg. Förra gången var jag inte riktigt nöjd. Brödet var gott men inte fulländat. Idag fick jag lite energi att ta tag i brödbakandet igen. Men det blev inte precis någon vidareutveckling av mitt brödrecept. Frågan är om det blev bättre alls. Nu har jag bara smakat det nybakat med smält smör, och då var det ganska gott. Men konsistensen blev inte som jag tänkt mig. Tänkte att det skulle bli bra med Keso i, men jag är tveksam till att det är en ingrediens som ska ingå. I så fall måste jag nog vispa degen/smeten med elvisp så att Keson blir finfördelad. Dessutom blev det MÅNGA ingredienser. Det är ju bättre om det är enkelt. Ska ta nya tag nån annan dag. Får ta bort och lägga till så får vi se var vi landar då.



Annars rullar det på som vanligt. Ingen vägning på länge nu. Är ganska säker på att jag inte gått ner, troligen har jag gått upp. Men jag orkar inte bry mig just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar