måndag 22 oktober 2012

Frukost och pajsug

Måndag morgon. Sitter vid köksbordet och dricker det sista av min kokoslatte. Frukost är segt tycker jag. Det är svårt att hitta på nåt som går snabbt och lätt. Ägg i all ära, men dom ska ju tillagas och det tar en stund. Hallon och yoghurt tycker jag förbrukar för många av dagens kolhydrater, annars är det gott. Idag blev det som sagt en kokoslatte. Tog några skivor salami till bara för att det är gott.

Läste lite av mina gamla inlägg här. Bara för det blev jag så sugen på köttfärspaj nu. Det var ett tag sen jag gjorde det. Jag har ju hittat ett recept på pajskal som bara är helt underbart gott! Tror jag har lagt ut det i ett tidigare inlägg. Men jag får vänta lite med pajen, har fullt i almanackan flera kvällar den här veckan. Sen är jag faktiskt ledig hela nästa vecka. Barnen har höstlov och jag har tagit semester. Mys!

Nehej, nu måste jag ta tag i morgonbestyren. Barn som ska väckas och hinna bli klara innan det är dags för skolan. Visserligen är jag ganska mycket av en morgonmänniska, men ibland  känns det lite för stressigt på morgonen. Det ska bli skönt att slippa det nästa vecka. Även om det inte blir några långa sovmorgnar så har vi ju inga tider att passa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar