fredag 5 oktober 2012

Som ett brev på posten....

Jag har misströstat lite vad gäller min fortsatta viktminskning. Det går verkligen trögt. Har visserligen inte vägt mig på fler veckor, men det känns mer som att byxorna är spändare nu än förut. Har över huvud taget känt mig trött, oinspirerad och energilös. Kan hända att förklaringen kom som ett brev på posten igår. För flera år sen fick jag problem med min sköldkörtel. Jag hade skyhöga ämnesomsättningsvärden och mådde inte direkt bra. stora delar av min sköldkörtel opererades bort och jag får sen dess sköldkörtelhormoner i tablettform (Levaxin). För det mesta har mina värden legat hyggligt stabilt, men då och då har jag hamnat för högt igen och fått sänka dosen. Tar blodprov regelbundet för att kolla hur jag ligger till. Tog prover för någon vecka sen och svaret kom igår. Nu ligger jag alldeles för LÅGT. Trots att läkaren höjde dosen Levaxin i Juni. Tror att texten i brevet löd ungefär så här: " Dina sköldkörtelprover ligger för lågt, sämre än i Juni".  Så nu har jag fått höja dosen Levaxin igen och hoppas att det ska bli bättre. Vet inte om min "nya" kost har påverkat mina värden. Men det förklarar min trötthet, energilöshet och min låga vilopuls. Kollade igår och då hade jag en vilopuls på 46. Med tanke på hur otränad jag är just nu, har inte hunnit motionera alls sen jag började jobba efter semestern, så kan jag ju inte skylla på det... ;)
Jag hoppas att den ökade dosen Levaxin ska ge mig lite mer energi och att jag ska känna att jag orkar lite mer. Kanske blir det lite lättare att gå ner också,  jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar