söndag 21 oktober 2012

Inga framsteg och vana

Oj oj, så fort tiden går! Snart är det november, sen hinner man väl knappt blinka innan det är jul. Jag hade en förhoppning om att vara nöjd med min vikt till jul, men nu är jag tveksam till om jag kommer lyckas med det. Är alldeles för sugen hela tiden för att lyckas med viktminskningen. Äter inga kolhydratbomber, men det blir ändå lite för mycket energi för min kropp. Idag har jag t.ex. bakat pepparkaksmuffins (På tal om att julen snart är här...). Ena dottern och jag var och handlade på förmiddagen och då fick hon se en hööööög stapel med pepparkaksburkar. Såklart hamnade en i kundvagnen. Jag blev så fruktansvärt sugen när jag kände pepparkaksdoften. Så papparkaksmuffins var liksom givet. Smakade en nyss och dom var GODA! :)

Annars har jag fått pippi på att äta keso blandad med vispad grädde och hallon ovanpå. Det är mumsigt. Tyvärr är det lite mer kolhydrater i det än vad man kunde önska. Men bättre än godis...

Provade gamla byxor igår. Det känns LÅNGT kvar tills jag kommer i en del av dom. Tröstlöst! Fast min motivation är fortfarande inte på topp, så det är väl inte konstigt. Just nu känns det som att det här med LCHF inte är nån viktminskningsmetod för mig utan mer en vana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar