måndag 15 oktober 2012

I ofas med mig själv

Tänk om man kunde vara i fas med sig själv nån enda gång. Just nu känner jag mig ganska snygg (läs hyggligt normalviktig) men när jag ser mig i spegeln ser jag en knubbis. Märkligt. Jag är troligen fortfarande lätt överviktig om man tittar på BMI, men i spegeln ser jag en kropp som är mer än så... Funderar hit och dit över det här med att jag slutat väga mig. Vore det bra eller dåligt om jag ställer mig på vågen? Såklart beror det mycket på vad den visar. Plus och det blir dåligt, minus och det blir bra. Tror inte jag blir mer eller mindre motiverad, bara glad eller ledsen. Äter min LCHF-kost som vanligt. Men jag har festat till det lite för ofta med LCHF-gott typ mörk choklad, hallon med grädde och LCHF-bakverk. Är fortfarande helt tokig i muffins, särskilt med hallon i. I kväll har jag bakat en kladdkaka som jag tänker bjuda mina kollegor på i morgon. Ingredienser: ägg, smör, mörk choklad och vaniljpulver. Får se vad dom tycker om den...

Jag får väl fortsätta fundera och se var jag landar.
En annan sak jag borde fortsätta med är mitt brödexperiment. Det har legat på is länge nu. Hinner liksom inte med sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar