fredag 24 augusti 2012

Fredag= vägning

Fredagsvägning. Ett ord som haft stor betydelse i mitt liv sen i april. Idag var det dags igen. Jag har ju ätit den här kosten sen 10/4, alltså ungefär 4½ månad. Man tycker att jag på den ändå ganska långa tiden borde ha lärt mig att viktförändringarna inte följer någon som helst logik. Men inte. Följdaktligen klev jag på vågen med huvudet fyllt av tvivel. Hade ju "bara" gått ner 1,7 kg på fem veckor under semestern. Hur mycket kunde jag då ha gått ner på EN vecka? Inte mycket va? Men det är där det här med brist på logik kommer in. Klev på vägen med skepsis, klev av lätt chockad. Siffrorna visade - 2 kg! Det GÅR ju inte att gå ner så mycket på en vecka. Mest hittills. Jag har ätit frukost, lunch och middag varje dag. Lagad mat alla mål utom igår då jag åt sallad. Dessutom har jag smaskat i mig en ostbit eller två på kvällarna.

Så man kan sammanfatta den här morgonen med: Glad och förvånad.
Nu är det 2 kg kvar till BMI normal, 7 kg till målvikt (ungefär, har inte riktigt bestämt hur mycket vågen ska stå på när jag är nöjd). Viktminskning sen 10/4  = 15,5 kg!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar