onsdag 22 augusti 2012

Kaffe och kokoslatte

Sedan jag började med LCHF har jag blivit en riktig kaffetant. Dricker kaffe måååånga gånger om dagen. Jag har alltid haft mjölk i kaffet, har tyckt att det varit oerhört svårt att få ner svart kaffe. Nu har jag vant mig och dricker faktiskt svart kaffe också. Men visst är det gott med en skvätt grädde i! Har läst en massa gånger om "kokoslatte". Kaffe med kokosfett. Låter inget vidare, jag vet. Har heller inte testat det eftersom jag verkligen var skeptisk till att det kunde vara gott. Men så idag fick jag för mig att testa. Hör och häpa, det var riktigt gott! Jag använde smakfritt kokosfett, gillar man kokossmak kan man ju ta med smak. Mixade hett kaffe med kokosfett, använde stavmixern. Tog ungefär en matsked (kanske knappt) till en mugg med kaffe.
OBS! INTE taditionellt kokosfett man köper i kyldisken och använder till ischoklad på julen....

För övrigt kör jag på som tidigare. Vet inte hur mycket resultat det kommer att ge, men det visar sig. Gick ju "bara" ner 1,7 kg på 5 veckor under semestern och då åt jag precis som jag gjort tidigare.
Vi får se på fredag om det åtminstone inte går åt fel håll. Det vore ju tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar