fredag 17 augusti 2012

Semesterns resultat

Jaha, så är det då sista fredagen på semestern. Hur kunde 6 veckor gå så fort?
Jag bestämde mig ju efter en veckas semester att jag inte skulle väga mig under ledigheten. Det gick ju lite (milt sagt) trögt med viktnedgången och jag ville inte förstöra min sommar med viktstress. Bestämde mig också för att väga mig min sista semesterfredag för att ha en utgångspunkt inför hösten. Alltså var det dags idag. Har ätit precis som förut. Dessutom har jag ju motionerat en del. Så även om jag mest var rädd för att jag skulle ha gått upp så hoppades jag på lite minus. Det känns som att vissa byxor sitter lite lösare. Dessutom har man ju läst om hur perfekt det är med LCHF under sommaren, Grillat, sallad och sås. Rena raketbränslet för att gå ner. Men jag är ju då aldrig som andra, det borde jag veta vid det här laget. Så vågen visade idag -1,7 kg på fem veckor. Det är då inget viktras precis... Räknade ut att om det fortsätter i den takten så kommer det ta till mars nästa år innan jag är nöjd, har 8,5 kg kvar. Och då har jag ändå satt målet ett par kilo över vad jag egentligen skulle vilja väga...
Så nu funderar jag på hur jag ska fortsätta. Kanske bara ska köra på som vanligt eller så ska jag ändra på något. Känner mig lite missnöjd just nu. Jag fattar ju att det tar tid, och -13,5 kg sen 10/4 är ju inte så dåligt, men jag vill ju såklart att det ska fortsätta gå neråt. Är fortfarande vansinnigt missnöjd med vissa delar av min kropp. Överarmarna t.ex. Dom är gigantiska, sladdriga och gropiga. Hu!

Nu ska jag väcka mina gullungar och sen ge mig ut på en motionsrunda. Om det nu är nån idé. Fast om inte annat så är det väl bra för konditionen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar