fredag 10 augusti 2012

Ingen vägning på semestern

Jag bestämde mig i början av min semester att jag inte skulle väga mig under tiden jag är ledig. Det hade inte gått så bra med viktnedgången, hade snarare gått upp några hekton, och jag orkade inte leva med "viktstressen" hela semestern. Jag har hållit det jag bestämde. Har inte ens känt mig frestad att ställa mig på vågen. Skönt på sitt sätt för jag är rädd att jag höll på att bli lite fixerad vid att gå ner så mycket som möjligt. Samtidigt blir det ju supernervöst när jag väl bestämmer mig för att väga mig igen. Jag TROR inte att jag har gått upp i alla fall. Provade ett par byxor som innan semestern inte riktigt gick att knäppa och idag gick dom till, även om dom fortfarande sitter lite spänt. Sen är det  inte säkert att jag har gått ner för det. Har ju börjat springa lite försiktigt igen. Även om det är långt kvar tills jag kan springa som jag gjorde för ett par år sen, så finns ju risken att någon av mina muskler växt lite lite. Muskler väger ju mer än fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar