onsdag 1 augusti 2012

Inget mer bak, men mer motion

Har inte hunnit experimentbaka nåt mer sen sist. Var ganska nöjd med brödet, ska ta i lite mer fett nästa gång och pensla med ägg innan gräddning. Tror att det ska bli bra.

Har i alla fall hunnit motionera idag. Tog samma runda som varje gång. Men jag sprang 6 min, gick 3, sprang 4, gick 2 och sprang 2. Så sammanlagt tog rundan exakt lika lång tid som förra gången trots att jag sprang 1 minut mer. Men det gick såklart sakta i slutet av springintervallerna nu när jag sprang så pass mycket längre tid i sträck. Känner mig i alla fall nöjd med att ha rört på mig. Dessutom orkade jag ju knappt springa 1 minut i taget första gången och nu sprang jag 6 minuter, så det går ju åt rätt håll. Inte för att jag springer fort...

För övrigt undrar jag verkligen om jag går ner mer nu. Lite rädd för att jag gått upp. Det enda stället där det syns mycket att jag gått ner är på brösten. Har minskat en kupstorlek ungefär. Det syns lite över brösten också, runt nyckelbenen och så. Annars vet jag inte. Har fortfarande gigantiska överarmar, tjocka lår, putmage nertill och dallermage upptill samt stor, putig, bred rumpa... Munter jag är va?

Fast på nåt sätt är jag nöjd med beslutet att inte väga min under semestern. Nu slipper jag stressa över min ev. uteblivna viktnedgång. Eller, fasansfulla tanke, min viktökning...
Tror jag ska väga mig sista fredagen på semestern. Så kan jag ta tag i det hela igen när jag börjar jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar