fredag 20 april 2012

10 dagar, dags för första vägningen

Jaha, så kom den då. Dagen för första vägningen. Dagen som jag oroat mig för ända sen jag började med den nya kosten. Jag vet att en del inte väger sig alls ofta, men jag ville ändå ha besked om att det går åt rätt håll och inte uppåt.
Det var med stor bävan jag gick fram till vågen. Var tvungen att samla mig innan jag kunde kliva på. Vågade knappt andas och hjärtat klappade fort. Klev på vågen och tittade på siffrorna som dök upp. Klev av vågen. Väntade en stund och klev på igen. Tittade. Samma procedur en tredje gång. Var tvungen för att vara säker. Min förhoppning var att jag skulle ha gått ner mellan 0,5 och 1 kg. Bara så att jag kan känna att det går åt rätt håll. Vågen visade......... -3,5 kg!!!!! På 10 dagar! Det är bättre än jag någonsin vågat hoppas på! Visserligen har jag mycket att ta av, men ändå!
Det funkar! Man kan äta supergod mat med grädde, smör, creme fraice och ost och ändå gå ner i vikt. Underbart! :)

Nu ska jag fira med att äta lite frukost bestående av rester från gårdagens lunch. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar