torsdag 19 april 2012

Lunchgäst och nervositet

Idag har jag haft en kompis hemma på lunch. En perfekt lunckompis för hon äter också LCHF. En perfekt kompis ändå såklart! ;) Bjöd på kycklingfilé i ugn med bacon, champinjoner och gräddsås smaksatt med ädelost. Till det åt vi blomkålsris. Riktigt gott! Hade t.o.m. bakat en kaka dagen till ära. En "LCHF-kaka" med mörk choklad med mintsmak, ägg, smör och lite vaniljpulver. Till det såklart vispad grädde. Smaskens! Jag har, förutom den misslyckade lunchen med bulgur i salladen, inte "fuskat" mer än att jag ätit lite hallon vid ett par tillfällen. Sen blir jag lite orolig för det blir ju rätt mycket grädde och ost...
Man får ju en massa god mat i alla fall! Njutmetoden är verkligen rätt namn för den här kosten. :)

För övrigt bävar jag fortfarande inför vägningen i morgon. Det är SÅ nervöst! Det räcker med nåt enda litet halvkilo minus eller så, bara så att jag känner att det går åt rätt håll. Kommer säkert drömma mardrömmar i natt om att jag väger mig och har gått upp en massa kilon. Då lär jag vakna kallsvettig. Kanske skrikande också. ;) Hjärtklappning kommer jag definitivt att ha när jag ska kliva på vågen.

Min lunchdate har gått ner 7 kg på drygt 2 månader. Superbra! Hon motioinerar mycket, det kanske hjälper till. Jag har inte haft möjlighet att ens gå en liten promenad på dom här 10 dagarna så vi får väl se.


Tillägg: Nu känns det ju knappast bättre med vägningen i morgon eftersom jag ätit kaka 2 gånger idag. Visserligen LCHF-kaka, men ändå...
Det som däremot var kul var att t.o.m. min man gillade kakan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar