tisdag 24 april 2012

Hur går det med sötsug och magont?

Jag har bestämt mig för att väga mig varannan fredag. Alltså blir nästa vägning fredag nästa vecka. Känns ganska länge till dess, egentligen skulle jag nog vilja väga mig oftare (kanske helst varje dag), men tänker att det blir mer stressande om jag väger mig för ofta. Samtidigt tar det ju längre tid innan jag märker om jag behöver ändra något i min diet. Tycker ibland att det är svårt att veta om jag äter lagom mycket. Vissa dagar är jag supersugen hela tiden. Som idag t.ex. Men det hänger ju lite ihop med vilken "period i månaden" man befinner sig i... Men jag blir inte sugen på sötsaker utan på en god Brieost, nån annan ost eller några oliver.

I kväll åt jag KORV till middag. Låter ju helt vansinnigt! Men resten av familjen skulle grilla korv och nåt skulle jag ju äta. Åt en Chorizo med 5% kolyhdrater. Korven vägde ca 100 g (det var 3 korvar i ett paket på 300 g) så det blev ca 5 g kolhydrater. Jag har inte frossat i kolhydrater resten av dagen så det borde inte vara några problem.

Idag märkte jag verkligen att man inte blir lika hungrig när man äter LCHF. Har haft ont i magen ett tag och idag var jag på ultraljudsundersökning av lever, bukspotttskörtel och gallblåsa. Jag fick inte äta eller dricka (inte ens vatten) från kl. 24 i natt, vilket ju i verkligheten blir ännu tidigare eftersom jag oftast sover innan 24.. Hade tid 9.30 och var väl klar lite innan 10. Sen skulle jag förbi jobbet med ett papper innan jag hann hem och äta frukost. Men jag var faktiskt inte jättehungrig utan nöjde mig med ett kokt ägg som låg i kylen. Sen åkte jag till stan i ett ärende. Åt lunch vid 13.30-tiden, då var jag lite hungrig men inte utsvulten.
Kan tillägga att jag tycker att mitt magonda är lite bättre sen jag bytte kost, även om jag fortfarande känner av det ibland. Som idag när läkaren körde runt med "ultraljudsgrejen" på magen. Med rätt hårt tryck ska tilläggas.

Lunchen idag ja. Lite idétorka men till slut blev det en lunchtallrik med Parmaskinka, vitlöksoliver, Briost och lite majonnäs. Kändes lyxigt en helt vanlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar