söndag 22 april 2012

Observant dotter

Ha ha! Jag har ju inte gått ner så mycket att det syns ännu, men min ena söta, underbara dotter "made my day" i kväll. Vi låg i hennes säng och läste godnattsaga. Helt plötligt sa hon: "Mamma, du har blivit smalare!". Jag frågade henne hur hon menade då. "Jo, för det ser man här" svarade hon och klappade mig på övre delen av magen, precis under bröstkorgen. Det som är roligt är att det faktiskt känns som om de 3,5 kilon jag tappat till ganska stor del har försvunnit just därifrån. Den översta valken har krympt lite och jag kan t.o.m hålla in magen lite där.. Men det kan väl inte synas så snabbt? Sen är det klart, mina barn känner ju mig väl och ser mig varje dag så de kanske märker sånt fortare. Fast det är kanske inte så bra att de ens tänker i de banorna, att man kan vara smal eller inte. Jag har verkligen försökt att inte prata negativt om min vikt och min kropp när de hör. Det finns ju så många konstiga kroppsideal att påverkas av ändå. Det är ju en sak till som är bra med den här "dieten" att man äter ordentligt med mat. Man påverkar inte sina barn till att äta lite för att vara smala. Det är så hemskt att det finns barn som i ofattbart tidig ålder vill äta mindre för att bli smala!

Nu är det väl dags för min skönhetssömn. ;)
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar