tisdag 17 april 2012

Slarv, halvångest och lunchdate

Idag har jag slarvat. Ätit för många kolhydrater. Inte riktigt bra för motivationen. Nu inbillar jag mig ju att allt är förstört. Det är helt GALET så hungrig man blir av kolhydrater, det märker jag tydligt nu. Brukar aldrig vara hungrig så här på kvällen, men nu är jag tokhungrig. Det är bara att kämpa emot, får försöka dricka lite vatten eller te så att jag fyller magsäcken lite. Sen blir det att ta nya tag i morgon! Däremot är jag ganska stolt över att jag, trots bulgur i lunchsalladen, kunde stå emot "kolhydratsfikat" jag blev bjuden på tidigare i kväll. Hade det varit för ett par veckor sen hade det aldrig gått. Jag gick igång på kolhydrater, hade jag bara börjat så fanns det liksom inget stopp...
Bävar inför vägningen på fredag! Men jag måste ju kolla hur det verkar. Känner ingen skillnad ännu i alla fall.

Min familj vägrar äta samma mat som jag. Dom är riktiga "kolhydratister", precis som jag varit i hela mitt liv. Det blir ju lite krångligare när man måste laga två "varianter" av maten, men det funkar ok ändå. På torsdag kommer en kompis på lunch. Hon äter också LCHF. Underbart att få sällskap av någon som äter samma mat! ;) Nu gäller det bara att komma på något riktigt gott att bjuda på. Tror det lutar lite åt något med kycklingfilé, för det har jag gott om i frysen. Det är bra med den  här maten, för det är ju svårt att misslyckas med smakerna när man inte behöver vara så snål med fettet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar