måndag 30 juli 2012

Experimentbak i full gång

Idag har jag bakat andra omgången experimentbröd. Igår "fuskade" jag och använde Bakerix. Idag bakade jag "på riktigt". Har bara smakat brödet nybakat och varmt med smör och smält ost, får se i morgon hur det smakar. Eller hur det verkar. Som det var idag är jag rätt nöjd med smaken, det smakar inte ägg eftersom det inte är några ägg alls i. Däremot märkte jag att det kan vara en bra idé att pensla med lite uppvispat ägg innan man gräddar brödet så att det får lite finare yta. Det är lite smuligt men håller ihop när det är nybakat i alla fall. Ska avvakta tills jag vet hur det är när det legat över natten och sen baka igen och göra de justeringar som behövs. Gjorde brödbullar idag, tror att det är bäst eftersom det är lite "instabilt".
Ska lägga ut receptet här när jag är helt nöjd.

För övrigt har jag haft en bra dag. Motionsrunda i skogen i morse. Jobbigt, men SÅ skönt efteråt!
Sen tömde jag bassängen med vattenkanna. Mer motion. :) Efter det blev det städning eftersom vi får finbesök i morgon. Lite motion det också. Men jag har ätit en del gott också. Grillade hamburgare i salladsbröd med div. grönsaker på. Unnade mig lite hamburgerdressing också, tyckte jag var värd det. :) I kväll blev det ju en nybakad brödbulle med smör och ost och lite hallon med vispad grädde. Till frukost åt jag en brödbulle från experimentbaket igår med smör och ost och kaffe med grädde i. En och annan ostbit har slunkit ner under dagen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar