fredag 4 maj 2012

3:e vägningen

Fredag morgon betyder veckovägning. Från början tänkte jag ju väga mig varannan vecka, men det ändrade jag nästan direkt till varje vecka. Jag är alldeles för otålig och nyfiken för att vänta. Följdaktligen blev det vägning i morse. Samma skräck som de två tidigare gångerna. Jag kände verkligen att jag ätit lite mer än vad jag tänkte behövdes. Så stora darren infann sig igen. Men vågen visade ett minus igen. 0,4 kg den här gången. Sammanlagt på 24 dagar -4,2 kg. Då har jag ju inte behövt vara hungrig. Sen ibland så har jag lite för lite tålamod och önskar att det skulle gå lite snabbare. Men det tog ju drygt två år att äta på sig alla kilona så det måste ju få ta sin tid att bli av med dom...

Jag gör det ofta lite enkelt för mig med maten. Det finns ju massor av härliga LCHF-recept, men jag tar mig sällan tid att laga dom. Ofta blir det ungefär samma som familjen äter fast jag avstår pasta, potatis, bröd och annat kolhydratrikt. I kväll åt vi t.ex tacos. Det betyder att jag åt grönssker med tacofärs och vitlökssås på creme fraiche.

Idag har jag varit på ombudsutbildning med facket. Var lite orolig innan för maten. Åt omelett med fetaost på morgonen så att jag skulla klara mig länge i fall det serverades något jag knappt kunde äta något av. Men det gick över förväntan. Morgonfikat med macka hoppade jag över helt. Hade ju kunnat äta osten och skinkan men jag var så mätt efter omeletten. Till lunch fick vi grekisk sallad, nån slags stek och varma grönsaker. Dom andra åt en "röra" med strimlad potatis och lök, men den åt jag inte. Det enda som jag saknade var nån sås, det hade varit gott till. Till eftermiddagskaffet blev det äppelpaj (?) med vaniljsås. Det åt jag inte. Jag behövde inte gå hungrig i alla fall. :)

Nu ska det bli lite fredagsmys framför TV:n med familjen. Kanske en kopp kaffe om en stund när maten sjunkit lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar