lördag 12 maj 2012

Stavmixer och dumsnålhet

Testade kesoplättar för första gången häromdagen. Det är riktigt gott! Var sugen på att göra ett par till frukost i förrgår. Vad händer då? Jo, min stavmixer går sönder! Nu var den i och för sig till åldern kommen, men den kunde väl ha fungerat ett litet tag till? Så det blev inga plättar till frukost den dagen. Igår var vi en vända på stan. Dumsnål som man är så köpte jag en billig stavmixer på Rusta. Resultatet? Den "brann" första gången jag använde den. Tydligen kunde man bara köra den minikorta stunder och sen var den tvungen att "vila" tre gånger längre tid än vad man använt den. Värdelöst! Så idag har jag varit och köpt mig en mer än fyra gånger så dyr stavmixer från Bosch. Den ska väl fungera bättre. Jag måste ju få mina kesoplättar då och då. ;) Dessutom är en stavmixer ju ovärderlig när man ska göra Bearnaisesås.

Kidsen fick hänga med och storhandla idag. Det gillar dom inte så värst mycket. Så som belöning lät jag dom äta på McDonalds. Glädje bland dom små, men inget för mamman. Jag tog ett glas vatten och åt en sallad med rökt lax när jag kom hem i stället. Jag gillar verkligen rökt lax! Skulle kunna äta det varje dag om det inte blev så dyrt. För det är ju så svårt att bara ta en skiva så att ett paket räcker ett tag... ;)

Nu är jag väl tvungen att göra det jag borde: städa. Det är bara så tråkigt!

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar