fredag 11 maj 2012

Vägningsrapport

Då var det fredag och dags för vägning. Jag har ju haft lite tvivel i veckan så det kändes som att den här vägningen var näst viktigast hittills, den viktigaste var den första. Jag brukar stiga upp lite tidigare på "vägningsdagen" så att jag får vara i fred. För det första är jag inte bekväm med att dela min vikt med andra ännu, inte ens min familj. För det andra reserverar jag fortfarande lite tid till ev. sörjande över utebliven viktnedgång. Snacka om att gardera sig... Nu visade det sig att jag inte behövde sörja idag, vågen visade underbara -1,2 kg den här veckan!!! :) Sammanlagt ligger jag -5,4 kg på drygt fyra veckor (31 dagar).

Var en sväng på stan idag. Börjar bli dags att leta födelsedagspresenter till tjejerna som fyller 7 år om 10 dagar. Hittade inget bra idag. Men min man blev såklart hungrig och var TVUNGEN att äta nåt. Till slut hamnade vi på Max. Jag köpte en low carb- burgare. Hamburgare i salladsbröd med nån dressing och grönsaker. Ok smak och väldigt mättsamt. Det är väl inget man ska äta varje dag för det innehåller trots allt en del kolhydrater, men mycket bättre än hamburgare i bröd med pommes till...

Nu är det dags att planera fredagmyset. Kanske nån god ost eller avocado med rökt lax som jag bara ÄÄÄÄLSKAR!

ps. Det blev lite extra firande med två rutor mörk choklad. Tyckte jag förtjänat det... ;)
Annars har jag unnat mig väldigt lite i "extragott" sen jag började. Har inte varit sugen, vilket ju är superbra! :)


4 kommentarer:

  1. Jag har redan sagt det en gång men jag säger det igen... TOPPENBRA!!!!
    Det är så roligt när någon lyckas....
    Jag är jätteglad för din skull!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åååååå, jag blir alldeles lycklig för din skull...
    Jag vet så väl hur det känns, bra jobbat :)
    //Stooor Sol

    SvaraRadera
  4. Ja, det känns bra! :) Nu gäller det bara att kämpa på! Jag vet ju att alla veckor inte är så här bra, men jag hoppas att jag slipper "plusveckor" åtminstone...
    Tack fina ni!

    SvaraRadera