tisdag 8 maj 2012

En helt vanlig sketen tisdag

En helt vanlig sketen tisdag. Det är vad det är idag. Sitter och funderar på om jag ätit för mycket eller lagom mycket. Jag äter något när jag är hungrig. T.ex. tog jag en bit Brieost nyss eftersom det började kurra i magen. Men samtidigt oroar de där mellanmålen mig lite. Jag vill ju gå ner så mycket som möjligt och kanske borde jag avstå mellanmål då. Har läst att man inte blir hungrig mellan målen om man äter tillräckligt vid huvudmålen. Kanske ska testa att äta mer till frukost, lunch och middag. Men summan av kardemumman blir ju densamma ändå, jag äter lika mycket i så fall bara fördelat på färre antal mål om dagen. Knepigt. Hittills har jag ju gått ner hela tiden, även om jag såklart önskar att det vore mer. -3,5 kg första 10 dagarna var ju toppen! Följande 2 veckor -0,3 och -0,4. Med tanke på hur många kilon jag behöver bli av med så känns det som att det är lååååååååångt kvar. Sen hoppas jag ju att den här kosten är bra för mig på andra sätt också. Ja ja, det ger sig väl med tiden.

Annars knallar det på som vanligt. Köpte Expressens nya LCHF- bilaga idag. Det är kul med lite nya recept och lite inspiration. Inte för att jag har lagat något från det förra numret ännu... ;) Tycker att det är lite segt med matlagning faktiskt. En ljusglimt i mörkret är att vi är precis i början av grillsäsongen. Det finns så mycket gott att grilla och så är det ju perfekt LCHF- mat. :)

Bra grillrecept mottages tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Det är precis dom tankarna som snurrar i mitt huvud nu... Fast jag står still och det får mig att fundera för jag är bara på 2:a veckan... Usch,det är väl "bara" att bita ihop ;)
    //Sol dennna sketna torsdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är många tankar som far runt i huvudet. man vill ju vara en av dom där "solskenshistorierna"...
      Jag förstår om det känns frustrerande att stå still. Jag vet inte om jag hade klarat det. Tålamodet är väl inte vad det borde. Dom påstår ju att det kan ta längre tid att gå ner om man ätit lokkalorikost innan man börjar med LCHF. Det hade inte jag gjort kan jag säga.. ;) Jag har hållit på 30 dagar nu. Kör vägning på fredagar så det är dags i morgon igen. Får väl se om det fortsätter åt rätt håll.

      Jag hoppas att det vänder för dig! Vi får väl kämpa på "bara"...

      :)

      Radera
  2. Hej!
    Du är jätteduktig!
    Det gäller att bara mata på, vecka efter vecka så tillslut så är du av med dem och då kommer det att kännas precis rätt att bara fortsätta att äta så här....
    Det går liksom inte fortare... Jag var precis där du är och det GÅR! Du kommer att bli en av solskenshistorierna! Jag var för stolt för att misslyckas helt enkelt... Inte kul att ha en blogg och skriva om det om man håller på med och sedan inte lyckas... Det finns inte i min värld....
    Ser fram emot rapport imorgon!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite pepping behöver man verkligen ibland. Och lyckade förebilder! :)
      Kram

      Radera