onsdag 30 maj 2012

Latmiddag

Ibland får man vara lite lat. Väl? Kände när jag skulle åka från jobbet att jag verkligen inte orkade laga någon middag ikväll. Så det blev en sväng förbi affären för att köpa färdiggrillad kyckling. Kanske inte världens allra bästa mat, det beror ju lite på vad dom har i marinaden, men det fick duga i dag. Gott och enkelt åtmistone. Barnen åt potatissallad och bröd till, jag tog grönsaker. Nu är jag mätt och belåten och hoppas att marinaden var hyggligt ok och inte alldeles full av socker och annat.

Jag har trott hela dagen att det är torsdag idag. Men det är ju i morgon. Så jag har "torsdagsoroat" mig helt i onödan idag. Efter förra veckans vägning tar jag inget för givet. Det var en riktigt obehaglig upplevelse att få ett PLUS på vågen! Har försökt att äta så att jag verkligen blir mätt den här veckan också. Helst vill jag ju äta så lite som möjligt, men vet ju att det inte är det som är medicinen.
I vilket fall som helst så hoppas jag verkligen på ett minus på fredag! Tror inte att jag fixar två plusveckor på raken. Tror inte ens att jag skulle stå ut med en "plus-minus-noll-vecka" den här gången, inte med tanke på förra veckans plus...

Var och shoppade lite till tjejerna idag. Dom behövde lite påfyllning i sommargarderoberna. Det är kul att shoppa till dom, dom passar ju i allt. Jag har en bit kvar tills det kommer kännas roligt att shoppa till mig. Jag kommer ihåg hur kul det var att köpa kläder när man nästan visste på förhand att allt skulle passa. Nu är det inte mycket som sitter bra. Det är tråkigt!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där exakt. Vill inte shoppa något alls till mig själv och överkompenserar nog det genom att ta något extra till barnen ;)
    Och så undrar jag (fast jag gjort viktresan såååå många gånger) hur många kilo måste "man" gå ner innan det märks på kläderna? Jag har tappat 5kg men inte tycker jag att det märks på mina byxor och det är på dom jag vill att det ska märkas... Suck, världens längsta kommentar :)

    SvaraRadera
  2. Visst känns det som att det tar en evighet innan man märker på kläderna? Jag har ett par jeans som jag inte kunnat knäppa på länge. Nu får jag till dom men dom är tighta. Jag har gått ner ca 6 kg. Lååååångt kvar alltså. Vägning i morgon. Med större skräck än vanligt eftersom jag hade gått UPP förra veckan....
    Vi får kämpa på!

    SvaraRadera