onsdag 23 maj 2012

Dagens frukost

Dagens frukost:

En kopp kaffe med en svätt grädde blev det också. Åt upp resten av det kokta ägget också, men det fick inte vara med på bilden. :)
"Knäcket" är bakat av Knäckefrömix från LCHF-butiken http://lchfbutiken.se/3/knackefromix350g.
Busenkla att göra och godare än dom ser ut. Gott med lite tuggmotsånd!
LCHF-butiken har en del kul saker om man vill kosta på sig något extra. Det går ju alldeles utmärkt att äta LCHF utan att köpa "specialmatvaror", men ibland kan det vara kul att testa lite. Mandelmjöl är ju t.ex. toppenbra om man vill baka något. Jag har också testat Bakerix (http://lchfbutiken.se/123/bakerix-500g). Kan vara ett alternativ om man vill ha en "frukostfralla" som inte smakar för mycket omelett. det blir inte precis som "vanligt" bröd, men mycket mindre "äggigt" än t.ex. Oopsies.

Det här blev ju rena reklaminlägget. :)

För övrigt börjar "torsdagsvåndan" redan smyga sig på. Det har blivit kaka flera gånger den här veckan, LCHF-anpassad visserligen men ändå extraätande som inte berodde på hunger. Står det en kaka i kylen och ingen annan äter den kan man ju lika gärna ta en bit.... ;) Tänk att så åt jag hela tiden förut! Men i vilket fall som helst så bidrar ju den där sjuårskalaskakan till att öka min obligatoriska "snart-är-det-dags-för-veckovägning-panik".

Nähä, dags att ta tag i dagen. :)

1 kommentar:

  1. Vet vad du menar :O
    Jag ska väga mig i morgon och känner hur jag går igenom allt jag stoppat i mig ;)
    //Sol

    SvaraRadera