måndag 21 maj 2012

Födelsedagsfika

Idag fyller mina flickor 7 år. Såklart ska man ha lite smaskigt fika på sin födelsedag. Dom fick önska själva. Tilda önskade chokladbollar och Ebba kladdkaka. Inget för mig alltså.. ;) Men jag ville ju också ha nåt smaskigt fika. Så jag bakade en kladdkaka a´la LCHF. Ägg, smör, mörk choklad och vaniljpulver. Lyxade till det med lite Stevia strö för att mildra den beska smaken från chokladen, använde 86%-ig choklad. Bakade den igår och lät den stå i kylen över natten. Hittade receptet på nätet någonstans, kommer inte ihåg var nu bara. Blev riktigt god! Med den klick grädde till så var det rena kalaskakan. Men åh så MÄTTSAM! Den kakan kommer räcka ett tag. Särskilt med tanke på att det bara är jag som äter den.. ;)

Försökte ta en bild på kakan, men det dröjer nog innan jag får till så där fina matbilder som man ser på andra bloggar. ;)

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och försöka smälta lite av min mättnad. Fast känner jag mig själv rätt så blir det säkert något mer ätbart senare. Förresten har jag inte ätit någon middag, kan tänka mig att jag kommer känna mig lite "äcklad" om jag ska leva på kaka... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar