tisdag 1 maj 2012

Valborgsmässomiddag

Man får verkligen äta god mat när man äter enligt LCHF. Igår firade vi Valborgsmässoafton med grillning. Grillad fläskytterfilé, grillad zucchini, sallad, aromsmör och hemgjord bearnaisesås. Pommes till övriga som inte klarar sig utan. Verkligen supergott! Till efterrätt/fika hade vi glass, maränger, kolasås och grädde. Ingen LCHF-rätt precis. För att jag skulle få något gott också så testade jag att göra maränger med Stevia. Första plåten blen toatlt misslyckad, brända men ändå mjuka och jag hade verkligen inte hög temperatur i ugnen... Andra plåten blev bättre. De blev ljusbruna i stället för vita med de smakade inte bränt. De var också lite annorlunda i konsistensen än vanliga maränger, var väldigt lätta och luftiga och smulades sönder när man satte skeden i dom. Men helt ätbara ändå, så jag åt dem med vispad grädde smaksatt med lite, lite vaniljpulver. Sen måste jag ju erkänna att igår inte var någon bra dag ur viktminskningssynpunkt, oavsett LCHF-maränger, jag överåt definitivt. Men det är ju inte så ofta det är fest.. :)

Frukosten idag kändes totalt oinspirerad. Hade ingen lust alls att laga något, lagade mat tillräckligt igår. Inte sugen på ägg heller annars är det ju lätt att koka sig ett par. Det slutade med att jag åt ett par skivor kött som blev över igår, en bit Brieost och en kopp kaffe med grädde. Jag tror att jag måste tänka lite på hur jag äter resten av veckan annars blir det nog inget minustecken på vågen på fredag...

Är bjuden på bröllop i maj. Nu börjar ångesten komma för vad jag ska ha på mig. Jag har massor av underbart fina kläder från House of Lola (som jag ju säljer) men jag känner mig stor och klumpig vad jag än sätter på mig. Jag har ju några veckor på mig att fundera så det löser sig nog.

Nu ska jag väl ta tag i den här dagen. Skulle behöva baka bröd till familjen, det finns knappt något kvar alls. Sen tjatar ju tjejerna om att leka med kompisar såklart.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar