lördag 26 maj 2012

Kontrollvägning :(

Har inte hämtat mig från gårdagens skräckupplevelse ännu. PLUSVIKT!!!!! Var tvungen att väga mig i morse igen, bara för att vara säker på att inte dom tre vägningarna igår, som alla visade samma siffror, inte var fel. Idag vägde jag 0,4 kg mindre än igår. Men fortfarande 0,2 plus sen förra veckan. Tänkte att jag skulle äta lite mindre och verkligen försöka hoppa över mellanmål Visserligen äter jag inte mellanmål varje dag, men dom borde ju gå att spara in på. Tänkte jag. Men vad gjorde jag nyss? Jo, åt ett fröknäcke med Brieost. Men jag åt det inte för att jag var sugen utan för att jag var hungrig. Om nu det gör någon skillnad...

Det är konstigt så fort det kan svänga. Jag har känt mig rätt säker på att jag ska fixa det här, att jag så småningom ska bli smal igen. Eller åtminstone mindre tjock. Men efter igår känns det lite motigt. Jag vet att man inte kan hänga upp sig på en vecka och att det bara är att kämpa på, men... Man vill ju ha medgång hela tiden. Får försöka tänka på att jag faktiskt är LITE mindre tjock redan. Har ju gått ner över 6 kg trots allt. Fick på mig ett par jeans häromdagen som jag inte kunnat knäppa på ett tag. Ett steg åt rätt håll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar