tisdag 15 maj 2012

Drömmar, bröllop och hyckleri

I natt har jag sovit dåligt. Vaknat ofta och haft svårt att somna om. På det sättet blir det ju inte mycket till djupsömn men en väldig massa drömsömn. Jag har drömt om min kost. Såklart var det inga bra drömmar. Jag åt kolhydrater i massor, fullkomligen vräkte i mig. Det var bröd, godis, pasta och allt annat man kan tänkta sig. Det värsta var att jag inte i drömmen tyckte det var gott utan jag bara åt det ändå. Ibland hade jag liksom glömt vad jag skulle äta och bara tog det jag fick syn på. Mardröm! Antagligen kom drömmarna av gårdagens klädprovning i provhytt i klädbutikerna. Det är verkligen ingen rolig syn att se sin blekfeta kropp i starkt lyse och helkroppsspegel!!! :( Skit att jag lät mig bli så här! Upplevelsen gjorde mig såklart ännu mer taggad att verkligen kämpa på. Men samtidigt känns det så långt borta.

På lördag ska jag på bröllop. Det ska bli så mysigt och roligt! Har redan börjat bekymra mig för vad jag ska ha på mig. Man vill ju såklart känna sig fin, vilket efter gårdagens upplevelse i provhytten känns ganska svårt. Stoppad korv var namnet. Men jag ska intala mig att jag ju faktiskt gått ner drygt 5 kilo så jag är ju faktiskt lite smalare än för en månad sen. Får se om det hjälper.

Jag känner mig lite som en hycklare. Skrev ju ett inlägg för ett tag sen att alla är fina som dom är och att kroppsfixeringen i vårt samhälle gått till överdrift. Men mitt problem är att jag inte mår bra av att vara så här, jag känner inte igen mig själv när jag råkar få syn på mig i en spegel. Det är en jobbig situation när inte min inre och min yttre person inte stämmer ihop. Det är det allt handlar om. Jag vill vara mig själv både inuti och utanpå!

Frukostideér mottages tacksamt! Får gärna gå snabbt att fixa. Total idétorka. Äter ofta ägg i olika former, omelett eller kesoplättar när jag har gott om tid och ibland hallon med turkisk youhurt och grädde. Försöker låta bli att äta hallon för ofta, dom innehåller ju en del kolhydrater. Men gott är det!  Idag hade jag tänkt äta två kokta ägg med lite majonnäs. Men när jag skalade mina ägg såg det ena lite konstigt ut. Så det fick bli ett kokt ägg, två skivor skinka och en liten klick keso. Till det en kopp kaffe med en skvätt grädde.
Mätt blev jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar