lördag 16 juni 2012

Äta?

Dom senaste dagarna har jag inte varit sugen på att äta någonting. Jag är hungrig då och då, men kan inte komma på något som lockar att äta. Har försökt äta ändå, för att svälta sig är ju ingen bra idé. Man behöver ju inte vräka i sig, men lite näring är ju nödvändigt. Det enda som är positivt med det hela är att jag åtminstone inte är sugen på sötsaker heller. Unnade mig faktiskt en jordgubbe idag, men annars- nej.
Som exempel på vad jag menar kan jag berätta vad jag ätit  idag. Till frukost åt jag ett litet fröknäcke med Brieost och en kopp kaffe. Då var klockan kanske 8.00. Nu är klockan 14.50 och det enda jag ätit sen dess är den där jordgubben jag lyxade till det med. Är egentligen hungrig nu, men det finns ingenting jag är sugen på. Kommer ju att bli tvungen att äta nåt snart. Frågan är bara vad? Jag har massor av mat i kylen, och många goda recept, men...

Igår hade vi skolavslutning på jobbet. Enligt skolans tradition så blev personalen bjudna på smörgåstårta efteråt. Alla smaskade och sa "Åh, vilken god smörgåstårta!". Jag tog en liten bit för att inte verka oförskämd. Tänkte att jag kunde äta fyllningen och det som låg ovanpå. Men alltså, jag tyckte verkligen inte att det var gott. Petade i mig räkorna som låg ovanpå och lämnade resten. Så jag verkade nog oförskämd ändå... ;)

Jag får väl ge mig ut i köket och hitta något jag kan tänka mig att tugga i mig. Kanske lite ost om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar