onsdag 6 juni 2012

Dålig ätvecka!!!

Visserligen är det bara onsdag idag, så det är egentligen lite tidigt att börja oroa sig, men den här veckan är jag rädd för att det blir plus på vågen igen. Det har verkligen inte varit någon bra vecka, åtminstone inte sett ut "ätsynpunkt". Har blivit en del fika, visserligen LCHF-anpassat, men ändå extraätande. Hade fikagäster i fredags, då blev det ju rabarberkaka, och sen gjorde jag en "LCHF-glass" som jag smällt i mig lite av varje kväll. Kan ju alltid skylla på pms, brukar bli extrasugen då.. ;)

Igår kväll var tjejerna och jag hos kompisar (jag är kompis med mamman och tjejerna med dottern). Vi fick först köttfärssås. Barnen och A åt pasta till och jag åt broccoli. Hon hade fösökt anpassa köttfärssåsen till mig så mycket hon kunde, vilket ju var jättesnällt! Sen blev det flera rutor mörk choklad till fikat för mig medan de andra smaskade bullar och kex. Vi var på en "utflykt" med "kompisflickans" klass. Det är ju så mysigt att fika ute, därav slank det ner ett par extra bitar choklad.
Så sammanfattningsvis är jag inte alls nöjd med den här veckan. Inte vad det gäller vad jag ätit, annars har den varit väldigt trevlig! :) Vet inte om jag "släpper" lite på kontrollen nu när jag känner att det gått bra ett tag. Jag vet att jag inte borde göra det om jag vill fortsätta gå ner i vikt. Får ta nya tag nästa vecka. Kan inte ha för många plusveckor då får jag ju skämmas! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar