lördag 23 juni 2012

Midsommardagen

Midsommardagen. En sån där dag när man inte har lust att göra någonting. Då var ändå midsommarafton extremt lugn och helt alkoholfri.
Jag höll mitt ord och festade till det med jordgubar och vispad grädde. SÅÅÅ gott! Men lite ångestframkallande trots allt.
Till lunch åt jag rökt lax, kokt ägg och lite gräddfil och gräslök. Funkade fint som midsommarmat. Som sagt blev det jordgubbar som efterrätt och sen en LCHF-drömrulltårta till kaffet (som inte blev rund utan platt och dubbelvikt...). De andra grillade korv på kvällen, man jag orkade inte äta då. Alldeles för mätt.

I morse tänkte jag att jag skulle äta ordentligt med frukost. Men det är svårt nu för tiden. Är inte så hungrig och absolut inte sugen. Åt ett par kokta ägg med lite majonnäs så att jag i alla fall skulle få i mig något. Senare idag ska vi grilla. Kött med sallad och tzatziki. Det brukar jag kunna äta även om jag inte är så hungrig. Försöker verkligen äta ordentligt. Har bara en period just nu då mat inte lockar mig. Inte godis och sånt heller. Barnen fick midsommargodis av sin farbror igår, Det ligger fortfarande kvar på bordet bredvid mig, men jag känner absolut ingen sug efter att smaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar