fredag 8 juni 2012

Dags för vägning igen

Jaha, så var det redan fredag och dags för vägning igen. Hur kan tiden gå så fort? Jag har haft lite extra ångest inför vägningen den här veckan, har blivit en del "extraätande" ju. Så när katten väckte mig kl. 4.10 smög jag ner och ställde mig på vågen. Helknäppt va? Men det visade sig att det gått bra ändå, -0,8 kg. Så sammanlagt nu -7,5 kg på lite drygt 8 veckor.
Eftersom jag ju är lite knäpp så vägde jag mig igen kl. 6. Brukar alltid väga mig vid den tiden. Då vägde jag 2 hg mindre än kl 4.10. Antagligen var det toalettbesöket på morgonen som gjorde skillnaden. Blev lite tveksam hur jag skulle räkna eftersom jag ju alltid väger mig vid 6-tiden EFTER toalettbesök. Men jag tänker som så att jag räknar -0,8 så kan jag ha ev. extrahekton som bonus till nästa vecka... ;) Man kan aldrig gardera sig för mycket... ;)

Nu ska jag gå ut i fågelkvittret och plocka mig en rabarber till frukosten. Är fortfarande heltokig i "rabarbermos" med turkisk yoghurt och grädde. Funkar till frukost, fika, mellanmål, "framför TV:n-godis".... Fast jag äter det såklart inte så ofta.. ;)

Ha en go dag i (förhoppningsvis) solen alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar