fredag 15 juni 2012

Jag fattar inte!!!!!

Alltså jag fattar verkligen inte. Det är fullständigt helt ofattbart. Jag äter och äter och äter. Varje torsdag har jag stora bävan inför vägningen på fredagen. Varje fredag när jag ställer mig på vågen blir jag lika fövånad.
Den senaste tiden har jag känt att jag gått ner i vikt. Alltså inte "hoppsan, nu gick jag ner ett hekto" ;) (hi hi), utan märkt att kläderna sitter lösare och att vissa byxor som inte gick över rumpan förut plötsligt går att knäppa. Men ändå så maler tvivlet i mig när jag ska väga mig. "Jag kan ju verkligen inte ha gått ner i vikt så mycket som jag har ätit den här veckan". Ändå visar vågen minus (alla veckor utom en). Lite mer eller lite mindre, men minus.
Idag var det ju vägning igen. Tänkte som vanligt att det nog inte gått så bra den här veckan. Jag är ganska generös mot mig själv vad gäller det jag äter. Jag äter inte en massa kolhydrater, men unnar mig nåt LCHF-gott på helgerna och ibland när vi får gäster och så. Dessutom äter jag ganska mycket mjölkprodukter och ost och sånt. Har funderat fram och tillbaka om jag verkligen ska vara så "tillåtande" eller om jag ska strama till kosten lite. Men i vilket fall som helst så klev jag på vågen i morse och tittade på siffrorna som dök upp med viss oro. Det är ju nu vi kommer till den delen jag inte fattar. Idag visade vågen -1,0 kg sen förra veckan! Sammanlagt -8,5 kg!!!! Det är helt fantastiskt! Tack Josefin som fick mig att våga ta steget att testa det här! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar