tisdag 26 juni 2012

Jeans och juniväder

Sitter och tittar ut på regnet och blåsten. Vilket uselt juniväder! Man får klä sig i jeans och långärmat, och inte glömma jackan när man går ut. Vilken tur att jag får på mig mina jeans igen då.. ;) Just nu har jag på mig ett par tighta jeans som jag inte kunnat ha på länge. Försökte dra på mig dom ett litet tag innan jag började med LCHF och då slet jag sönder ena hällan i min iver att ens få dom över rumpan. Det går verkligen över förväntan! Jag har inte mätt mig alls, utan bara kollat vikten, men det måste vara ett antal centimetrar som försvunnit runt magen och rumpan. Härligt! Däremot tycker jag inte att det märks nåt på mina överarmar. Dom är ju mitt stora sorgebarn, vet att jag nämnt dom tidigare i bloggen. Jag HATAR mina tjocka, fläskiga överarmar. När jag får lite mer energi måste jag nog börja träna så att jag kan få dom lite mer fasta. Det skulle förresten inte skada att vara lite fastare över hela kroppen....

Jag är superglad över att ha gått ner så mycket i vikt på relativt kort tid. Men som vanligt kan man ju inte vara riktigt nöjd. "Några kilon till innan...." och "Om jag kunde pressa lite till tills...." Såna tankar måste jag försöka sålla bort, för jag tror inte att dom är hälsosamma för mig. Jag vet ju att jag fått "viktmani" förut och vill inte ha det igen. Lagom är bäst! Man är väl svensk.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar