söndag 3 juni 2012

Ny frukostfavorit

Jag har haft lite svårt att komma på vad jag ska äta till frukost. Ägg i all ära, men det blir lite tjatigt. Omelett funkar, men jag äter det hellre på kvällen. Hallon med turkisk yoghurt och en svätt grädde, som jag fått tips om av Josefin (http://lattcoolhalsosamfit.blogspot.se/), är supergott. Men jag har saknat lite variation. Nu har jag en variant på frukostyoghurten. Har gott om rabarber i trädgården. Rabarber innehåller relativt lite kolhydrater,5,5%, så det är ju på det sättet bättre än hallon. ;) Kokar rabarber med lite vatten till en "sylt". Jag sötar med lite Ica stevia strö, för mina smaklökar klarar inte riktigt rabarber naturell och smaksätter med en gnutta vaniljpulver... Sen äter jag en klick av sylten tillsammans med turkisk yoghurt och lite grädde. MUMS! Man kan ju själv välja hur söt man vill ha sylten. De riktigt tuffa hoppar sötningsmedlet helt. :) Det gäller bara att inte äta för mycket av det goda. Skulle jag lätt kunna göra för det är så GOTT!

Just nu har jag ett nytt experiment på gång i glassmaskinen. Eller experiment, det är ett recept från http://56kilo.alltforforaldrar.se/. Philadelphiaglass på LCHF-vis.  Ser inte ut som att den fryser så bra, men smeten smakade i alla fall gott. Jag fick den lite för söt dock, ska minska på sötningsmedlet nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar