torsdag 14 juni 2012

Torsdag igen!

Hjälp så fort tiden går! Samma förvåning varenda vecka när man upptäcker att det snart är helg igen.
Den här veckan har jag varit riktigt dålig på att äta lagad mat. Som igår t.ex. Var faktiskt hungrig när jag kom hem från jobbet på kvällen. Men jag var verkligen inte sugen på någonting. Då känns det rätt meningslöst att ställa sig och laga mat. Så det slutade med att jag åt två fröknäcken (bakade av knäckefrömix från LCHF butiken). Ett med mjukost från tub och ett med Brieost. Till det en kopp kaffe med lite grädde. Låter verkligen närinsgriktigt va? Men jag blev mätt i alla fall...

I morgon är det vägning igen. Känns som att det var igår jag vägde mig. Följdaktligen är ju känslan att jag inte hunnit gå ner något. Jag hoppas verkligen att det blir ett minus, men är tveksam. Försiktig pessimist kanske är ordet för mig, åtminstone vad gäller viktnedgången.
Däremot känner jag nu på min kropp att jag har gått ner. Känner mig mindre tjock och vissa byxor som inte ens gick över rumpan förut kan jag t.o.m. knäppa nu! Det är bra för motivationen. Men det såklart, jag hade ju gått ner 7,5 kg senast jag vägde mig. Det måste ju märkas...

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig!!!
    Jag har ju faktiskt hela tiden gått ner i vikt även fast jag har ätit mycket mejeriprodukter och mycket ost... Däremot inga nötter eller bakade saker... Alla är ju olika och så länge det fungerar så ska du inte tänka att du "fuskar" osv. Om det funkar och du går ner så är det rätt för dig! Lycka till imorgon, ser fram emot att höra resultatet...
    Tänk att du kommer att ha minskat 1-2 storlekar på alla Lolakläder till hösten... :-) Roligt men då blir det dyrt... ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ja, det blir jättedyrt! Fast jag har nästan hela kollektionen nu också känns det som.. ;)

    Nötter har jag inte heller ätit. Men ost, mejeriprodukter och en del LCHF-bakat på helgerna och så.

    Jag tänker lite så som du skriver, så länge jag går ner så är det ju bra. Hade en plusvecka för ett tag sen. Vet faktiskt inte varför det blev plus då för jag åt precis likadant som jag gjort hela tiden. Om det slutar funka får jag ändra på hur jag äter.

    Jag är superglad för mina 7,5 kg! känner mig redan så mycket snyggare. Då har jag ändå många kilon kvar att göra av med.

    Kram

    SvaraRadera