fredag 8 juni 2012

En liten fundering...

Ibland är det bra att läsa andra bloggar om LCHF. Det kan få mig att känna mig nöjd. Läste idag ett inlägg på http://56kilo.alltforforaldrar.se/ som handlade om att inte alls alla går ner i vikt av LCHF. Hon hade listat olika anledningar till varför man kanske inte går ner i vikt. Bland annat ska man helst undvika yoghurtfrukostar, mjölkprodukter och bär. Jag äter ju gärna yoghurt på morgonen, och ibland ändå, som ni kanske märkt.. ;)
Man ska också undvika mellanmål och LCHF-godsaker. Det har jag varit riktigt dålig på på sista tiden. Det har slunkit ner ett och annat mellan målen. Ändå har jag gått ner i vikt. Förstår att det antagligen inte är hållbart i längden att äta som jag gör nu, men så länge det funkar fortsätter jag väl.
Om man ska tro det som står på 56kilo så är det lättare att gå ner med LCHF om man ätit sig tjock än som man bantat sig tjock. Jag åt mig definitivt till mina kilon så det kanske är förklaringen då...

Bara en liten fundering så här till yoghurtfrukosten... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar