fredag 29 juni 2012

Vägningsdag igen

Fredagsrapport: dagens vägning visade -1,5 kg! Sammanlagt nu -12,2 kg. Fantastiskt! :) Lite beroende på vilket mål jag sätter så är jag ju ungefär halvvägs nu. På 2,5 månader! Jag förstår ju att det inte kommer att gå lika fort hela tiden, men jag är glad för att det gått så bra hittills.
Det bästa är att jag lyckats ändra mitt ätbeteende. Nu för tiden vräker jag inte i mig sötsaker. Jag blir inte ens sugen. Visst jag äter nån LCHF-kaka eller nåt sånt någon gång ibland, men sötsugen har jag tappat. Barnens lördagsgodis kan stå framme utan att jag blir sugen på att smaka en bit (eller två, eller tre, eller allihop....). Nu blir jag sugen på en bit ost, en bit lax eller som nu: en tomat. Eller varför inte en kopp kaffe med lite grädde. Jag dricker en vansinnig massa kaffe nu för tiden. Förut kunde det gå flera dagar utan att jag drack en enda kopp. Nu börjar jag alltid dagen med minst en, ofta två, koppar. Något begär ska man väl ha kanske... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar