onsdag 11 juli 2012

Brödbak

Idag har jag bakat bröd till min familj. Dom vill gärna ha bröd, även om jag inte äter det. Tänker att det i alla fall blir nyttigare om jag bakar det själv än att köpa bröd med massa konstiga tillsatser i affären. Så mina stackars barn fick mackor till lunch idag. Inte för att dom protesterade, det är ju väldigt gott med alldeles nybakat bröd. :)
Funderade lite på vad JAG skulle äta. Bröd går ju liksom bort. Hittade ett recept på "snabbröd" här:  http://56kilo.alltforforaldrar.se/snabbmacka-lc-lchf/. Det var enkelt och snabbt att göra. Smakade bättre än det såg ut, vilket var tur för annars tvivlar jag på att jag hade kunnat äta det.... ;) Inget jag kommer äta varje dag, men som "nödlösning" funkar det. Det ser jättefint ut på bilderna vid receptet om man klickar på länken. Kan tala om att mitt inte alls såg ut så.... Men med lite smör och ost på en halvan och skinka och majonnäs på den andra så gick det ner.
I vilket fall som helst så blev jag mätt och det var ju huvudsaken .

Två dagar kvar till vägning.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar