tisdag 24 juli 2012

Velig värre!

Härlig solig tisdag idag! Skönt att sommaren ÄNTLIGEN hittat hit! Det har ju bara varit regnigt och grått hittills. Kanske har det påverkat mitt humör, vet inte.
Fast jag känner mig fortfarande tjok. Saken blir inte bättre av att jag har så kraftiga armar. Dom syns ju så mycket mer i kortärmat och linnen. Eller dom är ju lika "stora" i långärmat, men man slipper se dallret och groparna...
Provade en klänning igår som jag hade förra gången jag "bantade" och t.o.m. vägde lite mer än nu. Den gick knappt på och satt tight som tusan. Det fick mig ju inte att känna mig smalare precis. Inte om jag var smalare när jag vägde mer....

Funderar fortfarande på om jag ska väga mig på fredag eller inte. Å ena sidan känner jag att jag inte vill ägna semestern åt att tänka så mycket på min viktnedgång. Å andra sidan tänker jag ju på det ändå. Skulle jag ha gått ner så skulle jag må så mycket bättre av att veta det. Skulle jag gått upp eller stå stilla så skulle det göra mig ledsen och lite knäckt. Jag har ju verkligen ätit precis som jag ska nu. Inget fusk och inte en massa extraätande. Om det inte ger resultat så vet jag inte vad jag ska ta mig till! Snacka om att vara velig!

Har i alla fall varit ute och motionerat tre gånger nu. Kört samma upplägg varje gång, korta intervaller. Inte för att jag springer fort när jag springer men ändå... Tänkte att jag någon gång ska kunna springa långt igen. Hoppas jag. Såklart blir det inte lättare att springa när jag väger 10 kg för mycket. Det märks kan jag säga...

Jaha, dags att ta tag i dagen. Njut av sommaren! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar