söndag 15 juli 2012

Matlagning och "pastaersättning"

Tänkte jag skulle försöka laga lite mer "riktig" mat. Har blivit mycket sallad på sista tiden. Fetaostsallad, tonfisksallad, ost- och skinksallad, räksallad.... Det är jättegott med nån god sås till, men kanske blir man mättare på lagad mat. Det gäller bara att komma på något gott att laga... Igår blev det köttfärsröra med champinjoner i. Barnen åt pasta till. Jag har en "pastaersättningsfavorit", som är enkel att fixa och som jag faktiskt inte ätit på länge, som jag hade till min köttfärsröra igår. Jag strimlar lite vitkål och fräser den mjuk i smör. Det blir supergott och passar jättebra till köttfärssås/ röra. Ja, det passar säkert till en massa annat också. :) Man väljer ju själv hur mycket tuggmotstånd man vill ha kvar i kålen genom att anpassa "stekningstiden".

Idag tror jag att det skall bli någon slags kycklinggryta. Har kycklingfileer i frysen. Ska bara fundera ut vad jag ska ha i mer. Sen är vissa i familjen lite kinkiga vad gäller grytor, men dom får väl äta något annat då... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar