torsdag 19 juli 2012

Mer motion och ännu mer "ångest"

Idag har jag motionerat igen! Två gånger den här veckan! Körde samma runda som i förrgår. Först ca 12 min rask promenad, sen jogga-gå 1 minut i taget under 20 minuter. 5 minuters stretching efter det och avslutade med 15 minuters rask promenad hem. Det märks verkligen att jag är otränad för det är jobbigt! Idag var det framför allt benen som inte ville vara med, dom kändes TUNGA. Ok, flåset var inte där heller... ;) Men det känns ändå bra att jag har börjat, behöver verkligen komma igång!
Däremot har jag massor av "ångest" inför vägningen i morgon. Har haft kalas och allt möjligt annat som inneburit "överätande". Funderar lite på att väga mig lite mindre ofta. Kanske kan det få mig att känna mindre press. Men samtidigt så är jag orolig för att jag ska missa att jag är på väg upp i vikt i stället. Svårt! Hur man än vander sig har man rumpan bak... ;) Får se vad jag bestämmer mig för. OM jag ska väga mig i morgon så kommer jag att vara supernervös innan! Jag är så rädd för att få plus igen.... Eller att inte få något minus kanske är mer nära sanningen. Jag känner verkligen inte att jag gått ner nåt mer, känns som att jag står och stampar på samma ställe. I bästa fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar