söndag 8 juli 2012

Söndagstankar

Det blir många inlägg just nu. Det går lite i perioder, precis som min hunger.. ;) Men det är väl så att jag har lite större behov av att skriva av mig när det inte går så bra med ätandet och viktminskningen. Igår var det lördag. Åt bra mat, hamburgare i salladsblad till lunch och grillat kött med sallad och ädelostcreme (ädelost mosad i kesella) till middag. Ja, hamburgarna var förresten också grillade, det gäller ju att passa på att använda grillen nu när det är sommar. Det är ju så gott med grillat! I vilket fall som helst så var maten ok ur "viktsynpunkt" igår. Men sen unnade jag mig lite väl mycket. Flera bitar Brieost och som kvällsmål turkisk yoghurt med rabarber och grädde. Eller det var mer rabarber med turkisk yoghurt och grädde.. Helt onödigt, men gott.

Min plan är att jag ska försöka skärpa till mig från och med idag. Äta mat och försöka hoppa över extraätandet. Blir jag hungrig mellan målen kanske jag kommer ta något litet, men inte äta för att det är gott. Kanske blir lättare sagt än gjort... Det var lättare förut när jag inte var hungrig utan fick tvinga mig att äta för att jag visste att jag behövde det. Då var det inga problem att hålla sig till att bara äta vid måltiderna. Ibland orkade jag inte ens äta tre gånger om dagen... Fast det är väl inte bra det heller.

Vi får se hur det går. Risken finns väl att det kommer ett och annat "skriva-av-mig-för-nu-har-jag-slarvat-inlägg" framöver.
Just nu känns det svårt att vara nöjd med att jag trots allt gått ner nästan 12 kg sen 10:e april. Dessutom tycker jag inte att det märks. Eller visst, får på mig byxor som inte passat på länge och får kommentarer att jag gått ner mycket. Men jag är ju fortfarande rätt tjock. Även om jag lämnat "fettmastadiet" nu. Tänk att jag började som en person med fettma! HUUUUUU! Känner mig ju supermissnöjd med att vara "överviktig" nu. Om jag kommer ihåg rätt så behöver jag gå ner ca 6 kg till för att hamna på BMI "normalviktig". Men mitt mål är väl att gå ner ca 10 kg till. Jag behöver inte vara supersmal, bara inte tjock. Jag vet att jag mår så mycket bättre utan övervikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar