tisdag 17 juli 2012

Motion!

Jag har ju sagt länge att jag måste försöka komma igång med motionerandet igen. Idag blev det äntligen av. Ja ja, det återstår ju att se om det blir en vana.. ;) Tänkte att det var bäst att passa på att ge mig ut på morgonen eftersom det inte har varit så fint väder senare på dagarna sen senaste tiden. Sagt och gjort. Jag tänkte först att jag skulle ta en promenad, har en bra runda på ca 4 km som kändes ok att börja med. Men jag har ju tidigare sprungit mycket, och promenerandet kändes så bra, så jag bestämde mig för att testa med lite korta intervaller för att så smångingom komma igång med löpningen igen. Började med att gå ca 15 minuter i rask takt. Sen blev det 1 minut rask promenad, 1 minut jogga i intervaller. Körde 20 minuter. Sen hade jag 15 minuters promenad kvar hem. Det kändes superbra i början. Men på slutet var jag trött. Tappade bort tiden så jag joggade 1,5 minut näst sista "rundan". Det blev nog droppen... Men jag gav inte upp och det känns ju bra. Nu kan det bara bli bättre. :) Jag har ju klarat det förut så det ska väl inte vara omöjligt att göra det igen. Men det känns LÅÅÅÅÅÅNGT kvar till en mils joggande som jag klarade utan större problem för ett par år sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar