söndag 29 juli 2012

Brödproblemet....

Jag är ingen brödfantast. Åt inte bröd så ofta innan jag bröjade med LCHF heller. Ibland är det dock gott och praktiskt med en macka. Men jag gillar inte alla "äggiga" LCHF-bröd. Hur man än gör så smakar det bara ägg. Konsistensen är ofta som sockerkaka. Har använt Bakerix från lchfbutiken.se och det går att äta, men är ändå lite "äggigt" enligt mig. Jag fattar att det alrig kan smaka som "vanligt" bröd, men tänker att det måste gå att komma på något sätt att slippa äggsmaken.
Så jag experimenterar lite på min kammare, eller snarare i mitt kök, och hoppas på hyggligt resultat. Lovar att berätta om jag kommer på något. Kanske är det redan någon som kommit på något bra, vad vet jag? Men jag tänker ett bröd som inte bara består av frön och som inte bara smakar ägg. Får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar