fredag 27 juli 2012

Trögt men bra

Har ingen inspiration alls att motionera. Borde verkligen ut idag, men det tar emot. Dessutom tycker jag att det är skönast att komma ut tidigt på morgonen och det är ju för sent nu. Men jag behövde verkligen en sovmorgon. Jag har börjat tvivla på om löpning är rätta formen för mig nu. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra i stället i så fall. Har ingen möjlighet att gå på gym eller annan organiserad träning eftersom jag ofta är ensam med barnen och de är för små för att lämna ensamma längre stunder. Därför har ju löpning varit så bra. Men jag tror inte på att tvinga mig ut, då kommer jag bara att tappa lusten totalt.

Har också bestämt mig för att inte väga mig så ofta nu under semestern. Jag orkar inte med stressen över vikten när jag är ledig. Som det har varit senaste tiden har ju ändå inte vägandet inspirerat mig till att äta mer nyttigt eller mindre mängder. Samtidigt är jag lite orolig för att jag ska gå upp. Men då får jag väl ta tag i det när jag börjar jobba igen. Jag "syndar" ju inte och vräker i mig kolhydrater. Det enda jag unnar mig är hallon, lite mörk choklad och möjligen några jordgubbar någon gång. Och det är ju inte varje dag jag äter sånt. Ost har jag däremot svårt att låta bli. Kanske är det boven i dramat...

Ja, det är väl bara att kämpa på. Eller kanske ska jag sluta kämpa och bara äta på som jag gör nu och se vad som händer. Förutom att jag fortfarande känner mig tjock så mår jag bra just nu. Både fysiskt och mentalt, så egentligen har jag ju inget att klaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar