lördag 7 juli 2012

Hur gör jag nu?

Ok, hur ska jag göra nu? Jag måste hitta på nåt för att komma igång lite igen. Alltså jag har kört på med samma kost hela tiden, men jag måste hitta motivationen igen. Jag vet att jag tappade lite förra gången jag fick en plusvecka också. Men då kom motivationen tillbaka fort och på ett par dagar hade jag gått ner det jag gått upp. Hur nu motivationen kan påverka när man äter likadant.. Nu är det visserligen bara ett dygn, men när jag vägde mig i morse visade vågen exakt samma som igår. Brukar för det mesta minska nåt hekto om dagen. Minst. Det kan ju hända att jag kommit till min "platå" nu och att det kommer att ta lite tid innan jag kommer förbi den. Jag fattar att det låter fånig efter bara en dag, men jag funderar så mycket. Vill ju gå ner så mycket som möjligt nu under sommaren. Ju fortare jag når mitt mål desto bättre såklart. Jag orkar inte vara tjock längre! Får fortfarande rysningar när jag tittar mig i spegeln. Särskilt mina armar och lår är hemska! HU!

Funderar på om jag ska börja motionera lite. Åtminstone gå några promenader i veckan. Det gäller bara att hitta tiden. Vet inte hur mycket det påverkar vikten, men det är ju bra för kroppen att röra på sig. Jag har ju varit väldigt aktiv tidigare i mitt liv. Har sprungit mycket och långt och när jag var yngre var det bollsporter som gällde. Nu är jag en soffpotatis. Ja ja, vi får se om jag orkar ta tag i det.

Har i alla fall bestämt mig för att sluta med grädde i kaffet. Jag började dricka kaffe sent i livet och har alltid haft svårt att dricka det svart. Men med tanke på att jag dricker ganska mycket kaffe på en dag så blir ju en liten skvätt grädde i varje kopp ganska mycket extraenergi. Dom säger ju att mjölkprodukter är det första man ska dra ner på om man vill gå ner mer. Sen är det väl "mellanmålen" som måste bort. Ostbitarna och skinkrullarna och det där extra. Men jag har varit ovanligt hungrig den senaste tiden och det är svårare att stå emot hunger än sug. Det är skillnad mot perioden innan, då var jag aldrig hungrig utan åt mest för att jag var tvungen.

Nähä, nu är det dags att ta tag i den här dagen. Första dagen på min härligt, långa semester! 6 veckor, det ska bli så SKÖNT!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar