fredag 27 juli 2012

Pizzamys

Filmkväll med pizza. Ganska vanligt fredagsmys antar jag. Familjen beställde pizza från pizzerian. Jag tycker att det är slöseri med pengar att köpa en pizza och bara äta fyllningen. Inte blir man så mätt heller. Så vad göra? Jo, en egen pizza såklart. Använde ett precept på pizzabotten som jag hittade här: http://56kilo.alltforforaldrar.se/lc-lchf-pizza-2/. Fast jag hade inte 2 dl riven ost, så jag hade nog i ungefär 1 dl. Följde i övrigt receptet på pizzabotten, glöm inte att förbaka! På pizzan tog jag först ett TUNT lager tomatpuré och så klickade jag på lite Pesto alla Genovese, den var t.o.m ekologisk... :). Hyvlade ost och la på det, märkte sen att det gått lika bra utan den osten. På osten la jag skivad Mozzarella och Prosciutto. Sen in i ugnen till den såg färdig ut.
Säger bara MUMS! Klämde nog i mig halva pizzan bara för att det var så GOTT! Sen fick jag nästan ont i magen för att jag var så mätt. Det som gör saken ännu bättre är att jag ju har halva pizzan kvar att äta till lunch i morgon. :)
Jag saknade inte alls att äta "vanlig" pizza. Kommer definitivt att göra egen pizza igen. Kanske experimentera lite med fyllningen. Men jag hittade ju en bra kombination idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar